Vrijwilligersbijeenkomst Hulp aan Elkaar

Afgelopen maandag 22 augustus stond er een bijeenkomst gepland voor alle vrijwilligers van Hulp aan Elkaar. Het doel van de avond was om met zijn allen te kijken naar alles wat we doen om zo te kunnen bepalen wat we al heel goed doen en wat we mogelijk nog veel beter kunnen of moeten doen.

Hans Uittenhout (HansU Talentcoaching & Interim Management) uit Barneveld was hiervoor benaderd om er voor te zorgen dat er een professionele en neutrale partij zou meekijken en meedenken. We waarderen het heel erg dat hij dit belangeloos doet.

De avond begon al goed doordat er een hele mooie grote opkomst was. Eerst heeft onze voorzitster, Greetje Brugman, de avond geopend met een mooi inspirerend verhaal. Hoe spijtig het is dat een voedselbank nodig is maar ook hoe fantastisch het is dat wij met zijn allen wekelijks meer dan 100 gezinnen helpen en bijna 400 monden vullen.

Daarna vertelde er van iedere afdeling (voedseluitgifte, chauffeurs, voedselverwerking, ontvangst,kleding, registratie, bestuur) iemand waar de werkzaamheden uit bestaan. Heel leuk om iedereen met zoveel passie en trots te horen vertellen. En omdat iedere afdeling vaak heel druk is en je elkaar vaak niet uitgebreid spreekt ook goed om te horen waar je collega’s zich nou precies mee bezig houden.

dav

Vervolgens ging iedereen in kleine groepen uiteen en kreeg iedereen de kans om zoveel mogelijk punten aan te dragen waarvan hij of zij vond dat ze goed gaan en punten die voor verbetering vatbaar zijn. Ook weer heel goed en leerzaam om van elkaar te horen wat de gedachten hierover zijn.

De avond werd afgesloten met een natje en een droogje wat zoals altijd heel goed geregeld was door de gastvrouwen.  Ondertussen waren alle punten door Hans en Wilma de Witte (penningmeester) geïnventariseerd  en mocht iedereen d.m.v. stickers aangeven wat de 3 belangrijkste verbeterpunten zijn voor de komende tijd.

Goed om te zien dat hier heel veel overeenkomsten in zaten en dat we allemaal wel ongeveer op dezelfde lijn zitten.

Hans gaat deze punten nu verder uitwerken samen met het bestuur en met de aankomende Bbq op 17 september wordt dit gepresenteerd aan de overige vrijwilligers.

Het was een zeer geslaagde avond en we bedanken iedereen voor de aanwezigheid en bijdrage.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close